Operation dagsverke

Idag är det opertion dagsveke. Så jag har städat hela dagen :P Det har inte varit så jobbigt men jag tror att jag ska fixa och städa lite mer snart:D Men jag har tvättat hela dagen, sen ska jag tvätta om en tvättmaskin som har hängt ute i regent:O Inte kul:P Och man kan ju inte hänga ute heller för det regnar. Det har varit uppehåll hela dagen så presic när jag ska hänga ut tvätten börjar det regan. Så typiskt. Så nu hänger typ allt på samma tvättställ eller vad det heter. Och det är mycket, bara 2 maskiner men när man tvättar åt 6 personer så är det ganska mycket att tvätt ändå. Har väl 2-3 maskiner kvar innan allt är slut.  Men det är kul att se mamma glad sen efteråt:D Men ska väl dammsga lite också innan mamma kommer tror jag. Eller så gör jag det inte, det beror på om jag orkar.

Just nu sitter jag och kollar på Top Model, men ska inte sitta så länge till. Ska fortsätta med mitt jobb så jag får lite pengar:D fast det är typ jag som gjort allt idag, Emma och jag skulle hjälpas åt. Men hon har bara lagt in 1 maskin torr tvätt och samlat ihop lite kvistar (som vi också skulle göra) Medans jag har fått tvättat allt och hängt allt och gjort allt annat. Nu vart det reklam så ska skynda mej att skriva färdigt det här inlägget och fortsätta med städnigen. Hoppas att jag får mer betalt än Emma, för jag har ju faktist jobbat mer:O Annars skulle det ju vara orättvist och det gilar vi inte. Men Emma måste ju ändå få 100 kronor för det är det minst man måste tjäna, men då tycker jag att jag kan få minst 150 kronor. Fast mamma kommer nog att säga nej, men men. Aja, nu ska jag städa lite till.
//Hanna

Kommentarer
Postat av: OSCAAAR,

Nu är svaret på gissa kändisen uppe ! =D

2009-05-11 @ 16:42:06
URL: http://oscaaarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0