Red Riding Hood

Var ju som sagt på bio igår kväll med Lena och Nicke och då såg vi Red Riding Hood. En film som dom säger är baserad på Rödluvan.
Den handlar iallafall om en tjej som heter Valerie och hon bor i en väldigt okänd och liten by och säger att det är nästan bara de som bor i byn som vet vad den heter. Människorna i byn har gjort en kompromiss med varuvlen som härjar där, och det är att om de offrar sitt bästa boskap varje fullmåne så ska inte varulven göra någon illa. Men så en natt så dör Valeries syster Lucie och byborna inser att de inte ha gjort något fel. Det är varuvlen som har brytet kompromissen. Männen i byn bestämmer sig för att gå ut och döda varulven men de misslyckas och flera invånare i byn dör. Men när Valerie och hennes vän hamnar öga mot öga med varulven inser Valerie att hon kan prata med den. Samtidigt som allt detta händer så vill hennes familj gifta bort henne tll den rika pojken Henry. Något som Valerie självklart inte vill eftersom att hon är kär i sin pojkvän Peter.


Kommentarer
Postat av: SOFIA

åh den filmen var bra :D Ha en fin kväll! KRAM

2011-06-20 @ 22:40:05
URL: http://sofiahanden.blogg.se/
Postat av: Cajsa

hejsan hoppsan snygging! :D har lite frågor till dig.. ;-) Först: Hur är läget? sedan: lust att ställa en kort/lång/en/flera fråga/frågor i min frågestund? :) http://cjssong.spotlife.se/2011/06/19/fragestund/#comments

och sist: OFTAST när jag kommenterar hos dig blir det ju sådanahär kommentarer när jag antingen ber om nåogt eller bara är sällskapssjuker och undrar hur läget är. ;-) är du less på det och och mig och vill att jag flyttar dig till kategorin "följer bara" eller vill du ligga kvar i "gillar" och få lite sådanahär konstiga kommentarer då och då? ^^ ("följer bara" innebär att jag läser men sällan kommenterar).



Det var de frågorna jag hade. ;-)

Pussis och kramis!

2011-06-20 @ 23:50:06
URL: http://cjssong.spotlife.se
Postat av: hanna ♥

haha, nej, faktist inte, men jag kan inte hålla mig ifrån :)

2011-06-21 @ 08:03:02
URL: http://heaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0