Man ska inte ropa hej..

.. förens man har kommit över bäcken.

Den frasen har jag nog överanvändt idag ;) Kanske ska berätta vad som hände? 
Min mamma skulle hämta mig och min syster i skolan (p.g.a mina dåliga skor och snöovädret) sa hon iaf när hon ringde men vi satt redan på bussen då så skulle vi gå av vid första hållplatsen och det gjorde vi. Väl där hämtade mamma oss och skulle vända på en parkering meen hon tyckte att det var för mycket snö där så vi fortsatte åka och då kom vi till en ganska dåligt plogade väg och det hade drivit där också. När vi åkte där så slog kaskader av snö upp på våran bil och mamma slog på bromsen, sopade bort snön på framrutan och vi fortsatte åka. detta hände igen, men den gången hade vi inte lika tur, när vi hade sopat borrt snön såg vi att vi satt fast. ´Stenfast´! Vi kunde varken backa eller köra frammåt mitt i alltihopa kom linjebussen och skulle förbi. Den fick ju lov att stanna bakom oss. 2 personer som åkte bussen + busschauffören kom och puttade oss loss. vi var alltså loss men vägen framför oss var lika igensnöad som gärdet bredvid oss. Vi ringde till en vi känner som bodde där men dom var inte hemma så vi fick nummret till deras granne. Han backade från sig till där vi stod vilket var kanske 2 kilometer. Han hade traktor + släp och backade 2 kilometer i meterdjup snö. Bra gjort för en gamal man tycker jag :) 

Ja, så råkade vi ut för en liten olycka. Annars är vädret här snöigt och blött. 

Imorgon

02 mar

MaxMin
-4° -10°
Maxvind
8 m/s NV
Nederbörd
3 mm

07:00

Prognos
Mulet och lätt snöfall
Temperatur
-10°

13:00

Prognos
Mulet och lätt snöfall
Temperatur
-4°

19:00

Prognos
Mulet och lätt snöfall
Temperatur
-9°

I helgen kanske jag ska se ´Alice i underlandet´ med Johnny Depp, är inte helt säker men har fått ´hintar´ om det iaf :D Det blir säkert jätte bra vad det än blir:) 


Vi hörs mera sedan:)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0