Old things

Utdrag ur gamla inlägg på min blogg på devote, som är så länge sen. Men som ändå känns för nära. Egentligen river jag upp såren för mycket nu när jag lägger ut det här. Men det kanske är bra. Då kanske det läker helt, bra och hårt en dag.

Har det ganska tufft i mitt liv nu och orkar inte rabla massa skit nu, men att vissa säger att jag uppfattas som kaxig, bitchig, elak och fjortis. Ja, det är upp till folk att skaffa en egen uppfattning. Men fjortis, det kan jag lova att det är jag inte! Och om jag uppfattas så, är det  nog bara för att jag sagt sanningen på ett ganska brutalt sätt. Det händer inte ofta att jag verkligen säger sanningen om vad jag tänker och tycker om folk, men när jag gör det är det rått och brutalt för då är jag så jävla trött och förbannad på personerna i fråga så jag inte orkar vara snäll. Annars är jag nog en ganska utåtriktad tjej som är väldigt snäll, men just nu blir jag mer och mer inne i mej själv och ignorerar och inte orkar med omvärlden, därför att jag får/fått tagit så mycket skit på mej på grund av andra. För att dom inte orkar, så att jag får ta det. Jag är trött på att alltid behöva lösa andras problem och ställa upp för andra! Jag får ju ändå inget tillbaka. Allt jag får är ju ännu mera helvet att gå igenom för att jag måset ta reda på resterna efter er. Och när sanningen kommer fram, blir det jag som får stå ensam kvar där iaf. Fast det är jag som gjort ditt liv så enkelt att leva den sista tiden är det jag som står där helt ensam igen. Fast fan inte längre! Har ni inte insett sanningen när jag säger den är det fan dags! Då är det fan dags, för nån jävla gång måste ni inse att det är jag som gör ert liv lätt att leva. Men nu är det fan nära, sen får ni stå där på era vingliga ben när jag går. Ja, jag kommer att gå. Och på stadiga ben eftersom att jag har tränat mina benmuskler när jag bärt runt på er och er jävla skit. Då ska ni se. Jag kommer att vara den starka då, när ni står där som bambi på hal is i era ben! Då ska jag tacka gudarna för att jag orkat, för att jag inte gett upp! I will say it again, That´s the way it is! That´s the way it is!


Om mitt liv, om allt som händer mej, bra som dålig. Kommer skriva när jag är gald och när jag mår skit. Jag skriver när jag känner för det och vad jag känner för. Jag hänger inte ut folk i min blogg, men skriver gärna att dom är vedervärdiga personer. Jag skriver att jag inte orkar med vissa längre och att jag älskar andra. Visst kan det låta som att jag byter kompisar ofta, men just nu får många av mina vänner mej att må skit, och därför försöker jag bryta med dom. Jag skriver inte för att provosera, jag skriver för att folk som har svårt att förstå ska få en inblick i vad som egentligen händer och för att jag inte har någon att prata med eller vet vart jag ska springa. Visst jag kan låta riktigt förbannad just nu, men så är det. Välkomna till min värld!

Kommentarer
Postat av: Cajsa

det va skitkul, ja! :)

2009-12-20 @ 18:23:25
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Cajsa

hehehe jag har så mycket prylar och sedan börjar jag bli lite gamal så julklappar är inte det bästa och det man vill ha mer.. :) Bara att få vara med familjen och ha mysigt, det duger. :)

2009-12-21 @ 18:20:34
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0