Just a thought

Jag har tänkt på en grej ganska länge men jag vet inte riktigt om man ska skriva om den. Men nu gör jag det änå. Och det lät som att det var en jättetanke men det är det verkligen inte.

Hur som helst så, hur många av er har läst Blondinbellas bok Egoboost?! :)

Jag har ju gjort det och det är en grej som verkligen satte sig kvar i hjärnan. Hon skriver om sina komplex och försöker hjälpa andra som känner igen sig i hennes situation. Det är verkligen jättebra av henne tycker jag!
Men hon skriver att hon ibland känner att hennes mage är för tjock för klänningen hon har valt att sätta på sig och sen skriver hon hur man ska göra och tänka för att inte tänka på hur tjock magen är, fast egentligen så är den ju inte tjock alls! Hänger ni med?!
Sen skriver hon att när hon ligger på stranden så känner hon att magen är tjock OCH att låren är tjocka. Sen skriver hon hur man ska tänka bort det också. Men kan det inte bli lite omvänt då? Om en tjej som läser hennes bok verkligen håller med henne och känner likadant angående sin magen som enligt dem själva är tjock. Då kanske den här tjejen som läser boken nu också börjar fokusera på sina lår. Dom är ju såklart inte heller tjocka men nu börjar hon tänka på den och tycka att dem är tjocka. Förstår ni?!

Alltså, Blondinbella skriver en bok för att hjälpa unga tjejer att få en bättre självkänsla och självförtroende. Men istället kanske det blir tvärtom och vissa tjejer börjar fokusera mer på kroppsdelar som dom inte har tänkt på innan. Så från att tycka att sin mage är tjock så kanske man istället börjar tycka att både magen OCH låren är tjocka. Förstår ni hur jag tänker?! Och vad tror ni om det här?! Det kan ju vara jag som har överanalyserat boken. Men det var en tanke som slog mig när jag läste boken.

Jag gillar boken och tycker att det är jättebra att hon gör någonting för att hjälpa unga tjejer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0